Cookies

Vi bruger cookies for at give dig som bruger den bedst mulige oplevelse på dst.dk. Ved at fortsætte på siden accepterer du vores brug af cookies.

OK

Mere om cookies

Virksomhedsejere kan nu bruge privat NemID

Som virksomhedsejer behøver du kun ét nøglekort for at gøre ting, der før krævede en medarbejdersignatur. Det er dermed blevet meget nemmere at starte virksomhed, logge på digital selvbetjening og give fuldmagter på vegne af din virksomhed.

Ejer du allerede en virksomhed og har en medarbejdersignatur?

Du kan bruge dit private NemID, hvis du ejer en enkeltmandsvirksomhed eller du alene kan tegne et iværksætterselskab, anpartsselskab, aktieselskab eller anden selskabstype. Du kan bruge dit private NemID, når du skal starte virksomhed, læse breve i den digitale postkasse, give din revisor eller anden rådgiver en fuldmagt, søge refusion for sygdom og indberette til ATP.

Når din nuværende medarbejdersignatur skal fornyes, kan du således vælge at lade være med det og udelukkende bruge dit private NemID.

Medarbejdersignaturen fungerer stadig til de offentlige selvbetjeningsløsninger på Virk, og den er nødvendig i virksomheder, hvor medarbejdere i stedet for ejeren skal indberette på Virk.

Erhvervsstyrelsen forventer, at frivillige foreninger får mulighed for at benytte et privat NemID i stedet for en medarbejdersignatur i løbet af 2017.

Læs mere på Virk.dk

Browsere til indberetning

Du kan bruge de fleste browsere, når du indberetter. Edge og Safari virker dog kun med nøglekort.

Læs mere om understøttede browsere