VITA - Virksomheders IT-anvendelse (survey) År
1999 2000
Variabel TIMES Højkvalitetsdokumentation Label 1999 2000
CVRNR CVRNR   CVR-nummer
S10_2000     10 Foretaget indkøb hos andre virksomheder gennem specialiserede inter . 2000
S11_2000     11 Har virksomheden en hjemmeside eller planlagt en . 2000
S12_A_2000     a. Markedsføring via egen hjemmeside . 2000
S12_B_2000     b. Adgang til database for kunder, underleverandører . 2000
S12_C_2000     c. Modtagelse af ordrer via egen hjemmeside . 2000
S12_D_2000     d. Modtagelse af betaling for varer/ydelser . 2000
S12_E_2000     e. Salg af varer/ydelser i digital form . 2000
S12_F_2000     f. Kundeservice/support efter salg . 2000
S13_2000IO_2000     Der ikke er omsætning i år 2000 via hjemmeside . 2000
S13_2000PCT_2000     13 I år 2000: Hvor stor en del af virksomheden . 2000
S13_2001IO_2000     Der ikke er omsætning i år 2001 via hjemmeside . 2000
S13_2001PCT_2000     13 I år 2001: Hvor stor en del af virksomheden . 2000
S14_2000     14 Ikke er muligt at fordele . 2000
S14_A_2000     14 a Private forbrugere . 2000
S14_B_2000     14 b Øvrige kunder . 2000
S15_2000     15 Ikke er muligt at fordele . 2000
S15_A_2000     15 a. Danmark . 2000
S15_B_2000     15 b. EU i øvrigt . 2000
S15_C_2000     15 c. Verden . 2000
S16_2000     16 Solgt varer/ydelser til andre virksomheder . 2000
S17_A_2000     a. Reduktion af omkostninger . 2000
S17_B_2000     b. Hurtigere produktion/levering . 2000
S17_C_2000     c. Virksomhedens image . 2000
S17_D_2000     d. Forbedret kundeservice og fleksibilitet . 2000
S17_E_2000     e. Adgang til nye leverandører . 2000
S17_F_2000     f. Få nye/flere kunder . 2000
S17_G_2000     g. Adgang til et større geografisk marked . 2000
S17_H_2000     h. Sende nye produkter/serviceydelser på markedet . 2000
S17_I_2000     i. Undgå at miste markedsandele . 2000
S18_A_2000     a. For få fordele ved internet? . 2000
S18_B_2000     b. Risiko for hackning, virus mv . 2000
S18_C_2000     c. For teknisk kompliceret . 2000
S18_D_2000     d. Udgifter til hardware/software . 2000
S18_E_2000     e. Udgifter til udvikling og vedligeholdelse . 2000
S18_F_2000     f. Udgifter til datakommunikation . 2000
S18_G_2000     g. For megen tabt arbejdstid ved brug . 2000
S18_H_2000     h. Datakommunikation for langsom/ustabil . 2000
S18_I_2000     i. Virksomhedens varer/ydelser ikke egnet . 2000
S18_J_2000     j. Kundepotentialet er for lille . 2000
S18_K_2000     k. Usikkerhed ved betalingsformidling . 2000
S18_L_2000     l. Usikkerhed i forbindelse med aftaleingåelse . 2000
S18_M_2000     m. Problemer med omstilling af virksomheden . 2000
S18_N_2000     n. Problemer med distribution/levering . 2000
S18_O_2000     o. Hensyn til nuværende afsætningskanaler . 2000
S19_2000     19 Anvender eller planlægger EDI . 2000
S1_1PCT_2000     1 Hvor stor en del af alle ansatte anvender PC . 2000
S1_1_1999     1.1 Er virksomheden ejet af en anden virksomhed 1999 .
S1_2000     1 Anvender virksomheden PC . 2000
S1_2_1999     1.2 Hvis ja, angiv virksomhedens hjemland 1999 .
S20_2000II_2000     Der er ikke indkøbt varer i år 2000 via EDI . 2000
S20_2000IO_2000     Der er ikke omsætning i år 2000 via EDI . 2000
S20_2000PCT_2000     20 I år 2000: Hvor stor en del af virksomheden . 2000
S20_2001IO_2000     Der er ikke forventning om omsætning i år 2001 via EDI . 2000
S20_2001PCT_2000     20 I år 2001: Hvor stor en del af virksomheden . 2000
S21_2000PCT_2000     21 I år 2000: Hvor stor en del af virksomheden . 2000
S22_A_2000     a. IT udgifter højere end forventet . 2000
S22_B_2000     b. For hurtig introduktion af nye versioner . 2000
S22_C_2000     c. Fejl i modtaget software . 2000
S22_D_2000     d. Manglende fleksibilitet hos IT-leveradører . 2000
S22_E_2000     e. Mangel på IT-kvalifceret personale . 2000
S22_F_2000     f. Svært at rekrutere IT-kvalificerede medarbejdere . 2000
S22_G_2000     g. Intern modstand blandt medarbejderne . 2000
S22_H_2000     h. Mangeler opdateret IT-strategi . 2000
S2_1_1999     2.1 Anvender virksomheden informationsteknologi 1999 .
S2_2000     2 Er der installeret lokalnet i virksomheden . 2000
S2_2PCT_1999     2.2 Ansatte der anvender PC 1999 .
S2_3_1999     2.3 Installeret lokalnet i virksomheden 1999 .
S2_4PCT_1999     2.4 Ansatte der anvender PC tilsluttet netværk 1999 .
S2_PCT_2000     2 Hvor stor en del af alle ansatte anvende . 2000
S3_1_1_1999     3.1.1 Internet (Adgang WWW/Hjemmesider). 1999 .
S3_1_2_1999     3.1.2 Ekstern e-mail (Internet, x400 m.m 1999 .
S3_1_3_1999     3.1.3 Intranet. 1999 .
S3_1_4_1999     3.1.4 Extranet 1999 .
S3_2000     3 Har virksomheden adgang til Internettet . 2000
S4_1_1999     4.1 Anvender internet eller planlægger inden udagangen af 2000 1999 .
S4_2PCT_1999     4.2 Virksomhedens pc´er med adgang til Internet 1999 .
S4_3_1_1999     4.3.1 Informationssøgning på hjemmesider 1999 .
S4_3_2_1999     4.3.2 Konkurrent-overvågning. 1999 .
S4_3_3_1999     4.3.3 Information fra/til offentlige myndigheder 1999 .
S4_3_4_1999     4.3.4 Finansielle transaktioner. 1999 .
S4_3_5_1999     4.3.5 Rekruttering af personale. 1999 .
S4_3_6_1999     4.3.6 Informationssøgning på leverandøre 1999 .
S4_3_7_1999     4.3.7 Elektronisk bestilling af varer/yd 1999 .
S4_3_8_1999     4.3.8 Elektronisk betaling af varer/ydel 1999 .
S4_3_9_1999     4.3.9 Modtagelse af varer/ydelser i digital form 1999 .
S4_4_1999     4.4 Har virksomheden en hjemmeside eller plan om at oprette en 1999 .
S4_5_1_1999     4.5.1 Markedsføring via hjemmeside. 1999 .
S4_5_2_1999     4.5.2 Adgang til database for kunder, underleverandører mv 1999 .
S4_5_3_1999     4.5.3 Modtagelse af ordrer via hjemmeside 1999 .
S4_5_4_1999     4.5.4 Modtagelse af betaling for varer/ydelser 1999 .
S4_5_5_1999     4.5.5 Salg af varer/ydelser i digital form 1999 .
S4_5_6_1999     4.5.6 Kundeservice/support efter salg. 1999 .
S4_A_2000     a. Ekstern e-post via internet . 2000
S4_B_2000     b. Inranet . 2000
S4_C_2000     c. Extranet . 2000
S5_2_00IO_1999     5.2 Internetsalg 2000 1999 .
S5_2_00PCT_1999     5.2 For 2000 hvor meget i pct. (anslået) 1999 .
S5_2_99IO_1999     5.2 Internetsalg 1999 1999 .
S5_2_99PCT_1999     5.2 For 1999 hvor meget i pct. (anslået) 1999 .
S5_3_1999     5.3 Modtager ordrer via hjemmeside - kundegruppe 1999 .
S5_4_1_1999     5.4.1 Reduktion af omkostninger. 1999 .
S5_4_2_1999     5.4.2 Adgang til nye leverandører. 1999 .
S5_4_3_1999     5.4.3. Få nye/flere kunder. 1999 .
S5_4_4_1999     5.4.4 Adgang til et større geografisk marked 1999 .
S5_4_5_1999     5.4.5 Forbedret kundeservice og fleksibilitet 1999 .
S5_4_6_1999     5.4.6 Sende nye produkter/serviceydelser på markedet 1999 .
S5_4_7_1999     5.4.7 Undgå at miste markedsandele 1999 .
S5_PCT_2000     5. Aansatte med PC med internet . 2000
S6_1_10_1999     6.1.10 Usikkerhed ved betalingsformidling 1999 .
S6_1_11_1999     6.1.11 Usikkerhed i forbindelse med aftaleindgåelse 1999 .
S6_1_12_1999     6.1.12 Omkostninger ved intern omstilling af arbejdsgange 1999 .
S6_1_13_1999     6.1.13 Hensyn til nuværende afsætningskanaler 1999 .
S6_1_14_1999     Hvordan vægtes 6.1.14. 1999 .
S6_1_15_1999     Hvordan vægtes 6.1.15. 1999 .
S6_1_1_1999     6.1.1 Risiko for hacking, virus mv 1999 .
S6_1_2_1999     6.1.2 For teknisk kompliceret. 1999 .
S6_1_3_1999     6.1.3 Udgifter til hardware/software. 1999 .
S6_1_4_1999     6.1.4 Udgifter til udvikling og vedligeholdelse 1999 .
S6_1_5_1999     6.1.5 Udgifter til forbrug (abonnement +samtaletakst) 1999 .
S6_1_6_1999     6.1.6 For megen tabt arbejdatid ved brug 1999 .
S6_1_7_1999     6.1.6 Datakommunikation for langsom/ustabilt 1999 .
S6_1_8_1999     6.1.8 Virksomhedens varer/ydelser ikke egnet til salg via internet 1999 .
S6_1_9_1999     6.1.9 Kundepotentialet er for lille. 1999 .
S6_A_2000     a. Informationssøgning på hjemmesider . 2000
S6_B_2000     b. Konkurrent-overvågning? . 2000
S6_C_2000     c. Information fra/til offentlige myndig . 2000
S6_D_2000     d. Finansielle transaktioner (lønanvisning) . 2000
S6_E_2000     e. Rekruttering af personale . 2000
S6_F_2000     f. Informationssøgning på leverandørens . 2000
S6_G_2001     g. Modtagelse af varer/ydelser i digital form . 2000
S7_1_1999     7.1 Anvender eller har virksomheden plan om at anvende EDI 1999 .
S7_2000     7 Har virksomheden afgivet ordrer via innternettet . 2000
S7_2_1999     7.2 Hvornår er/bliver EDI taget i brug 1999 .
S7_3_1_1999     7.3.1 Kunder? 1999 .
S7_3_2_1999     7.3.2 Leverandører? 1999 .
S7_3_3_1999     7.3.3 Andre samarbejdspartnere 1999 .
S7_3_4_1999     7.3.4 Pengeinstitutter/finansielle institutioner 1999 .
S7_3_5_1999     7.3.5 Offentlige virksomheder og institutioner 1999 .
S7_4_00IO_1999     7.4 EDI omsætning 2000 1999 .
S7_4_00PCT_1999     7.4 For 2000 hvor meget i pct. (anslået) 1999 .
S7_4_99IO_1999     7.4 EDI omsætning 1999 1999 .
S7_4_99PCT_1999     7.4 For 1999 hvor meget i pct. (anslået) 1999 .
S8_1_1_1999     8.1.1 IT udgifter højere end forventet? 1999 .
S8_1_2_1999     8.1.2 For hurtig introduktion af nye versioner 1999 .
S8_1_3_1999     8.1.3 Manglende fleksibilitet hos IT-leverandører 1999 .
S8_1_4_1999     8.1.4 Mangel på IT-kvalificeret personale 1999 .
S8_1_5_1999     8.1.5 Manglende muligheder for at rekruterer 1999 .
S8_1_6_1999     8.1.6 Intern modstand blandt medarbejderne 1999 .
S8_PCT_2000     8 Virksonhedens samlede indkøb via nattet . 2000
S9_2000     9 Har virksomheden betalt varer/ydelser . 2000