Cookies

Vi bruger cookies for at give dig som bruger den bedst mulige oplevelse på dst.dk. Ved at fortsætte på siden accepterer du vores brug af cookies.

OK

Mere om cookies

Strategi, arbejds­planer og statistik­programmer

Strategi

Strategien udstikker målsætningerne for, hvordan Danmarks Statistik skal udvikle sig fra 2015 til 2020, og den fastlægger hovedprioriteringerne for vores arbejde.

Danmarks Statistik leverer viden, der underbygger beslutninger, debat og forskning. Målet for vores indsats i de kommende år er at transformere institutionen til en udadvendt data- og vidensgenerator, der styrker den generelle forståelse af samfundsforholdene.

Læs mere

Strategi 2020 blev godkendt af Danmarks Statistiks Styrelse 1. oktober 2015.

English version Strategy 2020

 

Kommunikations- og formidlingsstrategi

Danmarks Statistiks kommunikations- og formidlingsstrategi beskriver principperne for, hvordan vi skal kommunikere med vores målgrupper, og indeholder de overordnede strategier og målsætninger for vores eksterne kommunikation.

Kommunikations- og formidlingsstrategien er et af midlerne til at realisere Danmarks Statistiks Strategi 2020, som bl.a. stiller krav om, at vi skal blive mere synlige i samfundsdiskussionen og tilpasser os brugernes nye og ændrede behov.



Læs mere

 

IT-strategi

Danmarks Statistiks It-strategi understøtter den overordnede forretningsstrategi, Strategi2020, samt de tilhørende delstrategier(f.eks.  Kommunikation og Formidlingsstrategi og HR-strategi). Visionen i Strategi2020 er et Danmarks Statistik, som i 2020 er transformeret til en udadvendt data- og vidensgenerator, der styrker den generelle forståelse af samfundsforholdene i Danmark.



Læs mere

 

Arbejds­planer

Statistik­programmer

Ansvarlig for siden

Danmarks Statistik