Gå til sidens indhold

Kontaktoplysninger på arbejdssteder

Her kan I indberette jeres kontaktoplysninger på arbejdssteder

Send kontaktoplysninger via e-mail

Send kontaktoplysninger

Husk at vedhæfte regneark i mailen. Læs mere under:
Hvordan kan I indberette?

Hvad bliver jeres kontaktoplysninger brugt til?

Forud for en kommende særundersøgelsen om ledige stillinger indsamler vi kontaktoplysninger på arbejdssteder for at sikre, at vi i forbindelse med særundersøgelsen sender anmodninger til de rette kontaktpersoner i de respektive virksomheder/institutioner.

Ny EU-lovgivning betyder, at Danmarks Statistik fra starten af 2026 skal opgøre statistik over ledige stillinger på arbejdssteder for brancherne O-S, som primært er offentlige arbejdssteder. Danmarks Statistik ønsker at mindske respondentbyrden for offentlige arbejdssteder, og derfor arbejdes der på en løsning, der tager udgangspunkt i registerdata. Vi gennemfører derfor en særundersøgelse, der skal afdække, om data fra allerede eksisterende administrative data kan anvendes til dette formål, så en løbende dataindsamling kan undgås. 

Mere om indberetningen:

Frister for indberetning

Kontaktoplysninger (fremsendt regneark)

Fristen for indberetninger er 29. april.

Anmod om længere frist for at indsende kontaktoplysninger på arbejdssteder.

Hvilke oplysninger skal I indberette?

Kontaktoplysninger (indberettes via fremsendt regneark til Digital Post)

Vi vil bede jer oplyse følgende:

  • Navn på kontaktperson.

NB: Hvis kommunikation i forbindelse med den kommende særundersøgelse foretrækkes via e-mail til de enkelte arbejdssteder – fremfor CVR-enhedens Digital Post – udfyldes nedenstående ligeledes i regnearket:

  • E-mail på kontaktperson.
Hvordan kan I indberette?

Kontaktoplysninger (indberettes via fremsendt regneark til Digital Post)

Vælg SEND KONTAKTOPLYSNINGER øverst på denne side.

  • Udfyld og vedhæft det fremsendte regneark med de relevante kontaktoplysninger.
  • Send e-mail til Danmarks Statistik.
Hvorfor skal I indberette?

Særundersøgelsen foretages for at kunne vurdere og godtgøre over for Eurostat, at statistikken fremadrettet kan produceres på baggrund af registerdata. En høj svarprocent er afgørende for undersøgelsen og for muligheden for fremadrettet at undgå løbende dataindsamling fra de offentlige arbejdssteder.

Antal virksomheder/institutioner udvalgt til denne indberetning

Danmarks Statistik anmoder i forbindelse med særundersøgelsen ca. 8.000 arbejdssteder fordelt på ca. 1.250 offentlige virksomheder om at indberette.

Hvordan udvælges virksomheder/institutioner?

Særundersøgelsen gennemføres med en stratificeret, repræsentativ stikprøve blandt offentlige virksomheder og arbejdssteder, der er udvalgt på baggrund af blandt andet antal ledige stillinger i registerdata, branchekoder og arbejdsstedernes størrelse.

Læs mere om dataindsamling fra virksomheder.

Hjælp til indberetning
Brug for hjælp?

Vores supportteam kan svare jer via e-mail eller ringe jer op.

Support til indberetning.

Længere frist?

I kan anmode om længere frist via vores supportformular.

Anmod om længere frist.

Seneste "Nyt fra statistikken"

2.000 færre ledige stillinger i 4. kvartal

28. februar 2024

2.000 færre ledige stillinger i 4. kvartal

Antallet af ledige stillinger i den private sektor faldt i fjerde kvartal 2023 med 2.000 til 49.600, når der er korrigeret for sæsonudsving. Dermed er antallet af ledige stillinger faldet seks kvartaler i træk.

Tabeller i Statistikbanken om 'Ledige stillinger'


Emneside: Ledige stillinger.

Statistikdokumentation: Ledige stillinger.