Kontakt Forskningsservice
Support vedr. Danmarks Datavindue og forskerprojekter
Telefon: 39 17 31 30 // Mail forskningsservice@dst.dk
Har du spørgsmål omkring bruger- og tilknytningsaftaler, forskeroprettelser, proces for databestillinger eller navigation i Danmarks Datavindue mv., kan du kontakte Forskningsservices call-center alle hverdage. Bemærk, at vi ikke viderestiller til enkelte medarbejdere.
Mails besvares inden for 2 arbejdsdage, mens telefonen besvares mandag kl.13-15 og tirsdag til fredag kl.10-12.
Henvendelser vedrørende fysiske tokens kan rettes til les@dst.dk.
Har du brug for hjælp ved fejl i Danmarks Datavindue, skal du skrive til ddvsupport@dst.dk.
Telefonmøde
Har du spørgsmål til et konkret projekt/bestilling, kan du altid aftale et telefonmøde med din projektansvarlige medarbejder i Forskningsservice. Dette aftales ved, at du sender medarbejderen en dagsorden med de spørgsmål, du ønsker afklaret samt tidspunkter og et telefonnummer, som medarbejderen kan træffe dig på. Den projektansvarlige medarbejder vil inden mødet bekræfte, hvornår du kan forvente at blive ringet op.
Husk at angive projektnummer, dagsorden/spørgsmål, mulige tidspunkter og telefonnummer i din forespørgsel.
Bemærk at mødet kan være forbundet med omkostninger, hvis det ikke drejer sig om en konkret bestilling.
IT-support
Telefon: 39 17 38 00 // Mail servicedesk@dst.dk
Skal du have hjælp til log-in, servere eller andre IT-problemer, bedes du tage fat i vores IT-afdeling.
IT kan kontaktes mandag – torsdag kl. 8:30-16 og fredag kl. 8:30-15:30.
I Forskningsservice vil vi behandle din henvendelse/opgave hurtigst muligt, og alle henvendelser/opgaver behandles i den rækkefølge, de modtages.
De eksisterende leveringstider tegner følgende billede:
- Fra din første henvendelse til levering af data, går der gennemsnitligt cirka 8 uger, mens 50% af opgaverne er leveret allerede indenfor cirka 4 uger.
- Der går gennemsnitligt cirka 3 uger fra kontraktindgåelse/prisgodkendelse til levering.
Den nyligt forlængede ventetid skyldes, at vi er gået fra at måle ventetiden i arbejdsdage til nu at måle den i realtid. Vi medregner dermed nu alle dage fra kontakt til levering. Denne nye opgørelse af ventetid inddrager weekender og helligdage, hvilket forhåbentlig gør det mere overskueligt for dig at se, hvor mange dage du rent faktisk skal vente.